Egy magyar evangélikus keresztyén NET misszionárius információi * garainyh.hu

GARAI ANDRÁS WEBNAPLÓJA

GARAI ANDRÁS WEBNAPLÓJA

A Bűnbánati- és imanap igeliturgiája

2023. november 22. - Andreas

 Felhívás bűnbánatra! Hívás megtérésre!

Luther Márton bűnvalló imádsága

Mindenható Isten! Én nyomorult, bűnös ember, megvallom előtted sok gonoszságomat és hiábavaló gondolatomat; sok szükségtelen szavamat, egész hitvány, vak életemet, s a magam iránt való nagy szeretetemet. Közel se voltam olyan istenes, mint amilyennek mutattam magamat. Inkább hallgattam szenvedélyeimre, mint a Szentlelked hűséges figyelmeztetéseire. Mindez utálatos előttem, és őszintén bánom bűneimet. Mivel kegyelmi időm még tart, téged kereslek; bocsásd meg, Jézus Krisztus! Biztosíts arról, hogy elnyerem a bűnbocsánatot, így meghalok önmagamnak és élhetek akaratod szerint.

Úr Istenem! Bennem egész bizonyosan nem lakik semmi jó, képességem a semmivel egyenlő, értelmem hibás, sőt sokszor értelmetlen. Kegyességem csupán számtalan szennyfolt, amit nem lehet a kirakatba tenni. Minden, ami bennem van, csak hitványságok gyűjteménye. És milyen sokra vittem, amikor nem találok magamban mást, csupán romlottságot.

Uram, íme ilyen vagyok én! Könyörgök neked, mezítelenítsd le gonosz természetemet, szülj újjá, tégy engem egészen mássá, tégy a te szabad, félelem nélküli, igaz gyermekeddé!

Szerető Uram, végy a gondjaidba, tégy engem benned valamivé! Ámen.

Forrás: https://www.garainyh.hu/wordtar2/Luther%20Marton%20irasai/Reformatori%20iratok/Luther%20Marton%20bunvallo%20imadsaga.rtf

A német Agenda igéi; elolvashatjuk a RÚF szerint az alábbi linkekre kattintva is!

Az ünnep vezérigéje: Péld 14,34

Zsoltár: Zsolt 130,1-8

Prófécia: Ézs 1,10-18

Epistola: Róm 2,1-11

Evangélium: Lk 13,(1-5)6-9

Ének: EÉ 429 és GyLK 710

Bűnbánati és imanap

 

ÜNNEPI ÚTRAVALÓ

 

Könyörülj rajtam kegyelmeddel, Istenem, töröld el hűtlenségemet nagy irgalmaddal! (Zsolt 51,3)

Az egyházi esztendő utolsó előtti hetében a Szerda évtizedek óta (s a Fénysugarak c. Bibliaolvasó kalauz szerint is): Bűnbánati és imanap. Az ünnep jellege hasonló a böjt kezdetéhez, a hamvazó Szerdához. Változó időpontú ez a nap is, s az idén november 17-re esik. Az Útmutatóban e napon felváltva csak ezeket az igéket olvashatjuk:

Dávid bűnbánati imájából (Zsolt 51) választottam a napi vezérigét, de a másik bűnbánati zsoltárból (Zsolt 130) is megtehettem volna: „A mélységből kiáltok hozzád, URam! Uram, halld meg szavamat, füled legyen figyelmes könyörgő szavamra!” Ézsaiás szerint az áldozat nem elég, meg kell térni, s általa az ÚR ezt mondja: „Ne hozzatok többé hazug áldozatot, nem tűröm együtt a bűnt és ünneplést, vér tapad kezetekhez, ne tegyetek többé rosszat, tanuljatok jót tenni, törekedjetek igazságra” (Ézs 1,10-17)

Jézus példázatában a terméketlen fügefának adott utolsó kegyelmi idő nemcsak Izrael népére vonatkozik! Urunk kétszer ismétli az ítélet szavait Pilátus vérengzéséről és a siloámi torony leomlásáról szóló hírek kapcsán: „Sőt – mondom nektek – , ha meg nem tértek, mindnyájan ugyanúgy vesztek el.” (Lk 13,1-9) S útközben Jeruzsálem felé így tanított: „Igyekezzetek bemenni a szoros kapun. – És íme, vannak utolsók, akik elsők lesznek, és vannak elsők, akik utolsók lesznek.” (Lk 13,22-30)

Pál így figyelmeztet: „Mert Isten nem személyválogató. Ezért nincs mentséged, te ítélkező ember! Vagy megveted jóságának, elnézésének és türelmének gazdagságát, és nem veszed tudomásul, hogy téged az Isten jósága megtérésre ösztönöz?” (Rm 2,1-11)

Kedves Testvérem! Azt, hogy neked most miért kell bűnbánatot tartanod, és miből kell megtérned, azt csak Te tudhatod. De hogy kihez kell megtérned és imádkoznod, ebben segítséget nyújthat a finn agenda nagypénteki imádsága. Mondhatod egyes szám első személyben ezt a gyülekezeti könyörgést, és Aki ismeri a szívek gondolatait, meghallgatja őszinte szavaidat. Úgy legyen!

Imádkozzunk!

„Úr Jézus Krisztus, Isten egyszülött Fia, aki az Atya örökkévaló akaratából a mi Megváltónk lettél! Hálát adunk neked a te megfoghatatlan szerelmedért, amellyel minket, nyomorult bűnösöket szerettél, amikor megaláztad magad miérettünk és engedelmes voltál halálig, mégpedig a keresztfa haláláig. Hálát adunk neked azért, hogy betegségeinket te viselted és fájdalmainkat hordoztad. Te magadra vetted a büntetést, hogy nekünk békességünk legyen és mi a te sebeiddel meggyógyuljunk. Oh, Istennek Báránya, aki elveszed a világ bűneit! Szerelmed erejével távoztass a szívünkből minden hitetlenséget és kételkedést. Te minden megfáradtat és megterheltet magadhoz hívsz. A te igédben bizakodva jövünk minden bűnünkkel és könyörgünk: add a te szent véredet, amely érettünk hullott a kereszten, töröld el bűnünk adósságát s áraszd a te vigasztalásodat és békességedet a mi szorongatott szívünkbe. Oh, hűséges főpapunk, aki szabad utat nyitottál nékünk véred árán a szentélybe, add, hogy igaz szívvel és teljes hittel közeledjünk hozzád s tántoríthatatlanul megtartsuk hitünket és reménységünket. Add, hogy halálod ereje által mindennap meghaljunk a bűnnek. Áldj meg kegyelmeddel, hogy mint a te igazi tanítványaid, felvegyük keresztünket és kövessünk téged. Segíts minket, hogy téged örökre szívünkbe zárjunk és veled egyesülve, örökkön örökké hálát zenghessünk azokkal együtt, akik győztek a te véred által. Ámen.”

(Az imádság forrása a Nyíregyházi Evangélikus Egyházközség által kb. hatvan évvel ezelőtt kiadott PASSIÓ füzete, amelyet a jelenlegi Énekeskönyv megjelenéséig használt a gyülekezet a Nagyhéten.)          

Összeállította: G. A. (2003.)

 80. BŰNNEK TENGERÉBEN

1. Bűnnek tengerében voltam
Elmerülve teljesen,
Szörnyű helyzetemről ottan
Nem tudtam én semmit sem.
Ó, de Jézus látott engem,
Értem mennyből földre jött;
Megkeresett a mélységben,
Mindörökké áldom Őt!

2. Senki nem tudott segítni
Lelkem szánalmas sorsán,
Körülvettek bűn örvényi,
És az átok várt reám.
Ámde Jézus látott engem,
Értem mennyből földre jött;
Megkeresett a mélységben,
Mindörökké áldom Őt!

3. Jézus írta fel a mennyben
Élet-könyvbe a nevem.
Bűntől megtisztítja lelkem,
Üdvösséget ad nekem.
Drága Jézus látott engem,
Értem mennyből földre jött;
Megkeresett a mélységben,
Mindörökké áldom Őt!

4. Uram Jézus, Te vagy nékem
Szabadítóm, mindenem!
Nagy kegyelmed ha szemlélem,
Hálát zengek szívemben:
Drága Jézus látott engem,
Értem mennyből földre jött;
Megkeresett a mélységben,
Mindörökké áldom Őt!

Szöveg: Rouse, L. M.

Forrás: https://ekealapitvany.hu/enekeskonyv/index.html

https://ekealapitvany.hu/enekeskonyv/080.html

EKE Énekeskönyv 80. Bűnnek tengerében

        

A bejegyzés trackback címe:

https://garainyh.blog.hu/api/trackback/id/tr816289472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása