Egy magyar evangélikus keresztyén NET misszionárius információi * garainyh.hu

GARAI ANDRÁS WEBNAPLÓJA

GARAI ANDRÁS WEBNAPLÓJA

AZ ÚRISTEN HÁROM KÍVÁNSÁGA

2023. október 22. - Andreas

A Szentháromság ünnepe utáni 20. vasárnap Útmutató vezérigéje ez:

"Ember, megmondta neked, hogy mi a jó, és hogy mit kíván tőled az Úr! Csak azt, hogy élj törvény szerint, törekedj szeretetre, és légy alázatos Isteneddel szemben." (Mik 6,8)

Luthertől tudjuk, hogy a Szentírás önmagát magyarázza, ezért vizsgáljuk meg ezt a hármas kívánságot további hat ige fényében!

5Móz 10,12-13 "Most pedig, Izráel, mit kíván tőled Istened, az Úr? Csak azt, hogy Istenedet, az Urat féld, járj mindenben az ő útjain, szeresd őt, és szolgáld az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből, s hogy tartsd meg az Úr parancsolatait és rendelkezéseit, amelyeket ma parancsolok neked a te javadra!"

Hós 6,6 "Mert szeretetet kívánok, és nem áldozatot, Isten ismeretét, és nem égőáldozatokat."

Ám 5,24 "Áradjon a törvény, mint a víz, és az igazság, mint a bővizű patak!"

Ez 18,23 "Hiszen nem kívánom én a bűnös ember halálát – így szól az én Uram, az Úr –, hanem azt, hogy megtérjen útjáról, és éljen."

Jn 17,24 "Atyám, azt akarom, hogy akiket nekem adtál, azok is ott legyenek velem, ahol én vagyok, hogy lássák az én dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mert szerettél engem már a világ kezdete előtt."

1Tim 2,3-4 "Ez jó és kedves a mi üdvözítő Istenünk színe előtt, aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön, és eljusson az igazság megismerésére."

Isten akarata számunkra Krisztusban teljesedett be; ez Isten akaratának titka (lásd Ef 1,9)!

Ajánlott olvasmány: Cseri Kálmán igehirdetése; https://cserikalman.hu/predikacio/1994-11/mikeas-konyve

Összeállította: G. A.

Idézetek minden napra a bibliából és a prófétaság lelkének írásaiból -  „Megjelentette néked, oh ember, mi légyen a jó, és mit kiván az Úr te  tőled! Csak azt, hogy igazságot cselekedjél, szeressed   Erdélyi keresztények: Mit kíván tőled Isten?   Pin by Tunde lendvai on Biblia idézetek in 2021

A bejegyzés trackback címe:

https://garainyh.blog.hu/api/trackback/id/tr9516253422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása